در سفر به کشورهای مختلف ، خرید سوغاتی بخش جدایی‌ناپذیر فعالیت‌های یک مسافر است؛ یک مسافر در سفر به هر کشوری می‌خواهد سوغاتی مخصوص آن‌جا را بخرد تا بخش کوچکی از خاطرات خود را از آن سفر به یادگار ببرد. «ورنیساژ» بازاری است که شما می‌توانید بهترین سوغات ارمنستان و ایروان را در آن‌جا پیدا کنید. مکانی که می‌توانید هدایای‌تان را برای دوستان و خانواده بخرید و ضمن گشت‌وگذار در این بازار با فرهنگ ارمنستان آشنا شوید؛ اگر برای خودتان هم دنبال چیز خاصی بودید این بازار زیبا حتما شما را به نتیجه می‌رساند. مجله گردشگری سفرزون در این مطلب شما را با یکی از بازارهای دیدنی ایروان برای خرید بهترین سوغات ارمنستان آشنا می‌کند. با ما گشتی در بازار ورنیساژ بزنید.

گشت‌وگذار در ورنیساژ و کشف بهترین سوغات ارمنستان

بهترین سوغات ارمنستان را از بازار ورنیساژ بخریدبهترین سوغات ارمنستان را از بازار ورنیساژ بخرید

ورنیساژ بازاری روباز در ایروان است. در دهه‌ی ۱۹۸۰ هنرمندان ارمنستان نمایشگاه‌های آثار هنری خود را در پارک‌های مختلف ایروان برپا می‌کردند. در گذشته این نمایشگاه‌ها در خیابان‌های «آرام» و «بوزاند» برگزار می‌شد و از آن پس آن منطقه مکانی شد برای نمایش آثار و صنایع دستی هنرمندان در ارمنستان و محلی برای بازدید مسافران (البته افراد بومی هم امکان بازدید از این مجموعه را داشتند).

این بازار در امتداد خیابان‌های آرام و بوزاند قرار دارد و خیابان‌های هانراپتیوتیون و خانجیان را بهم متصل می‌کند. ورنیساژ که لغت آن ریشه‌ی فرانسوی دارد، در قلب پایتخت است و فاصله‌ی چندانی با میدان جمهوری ندارد. در گذشته ورنیساژ فقط در آخر هفته‌ها باز بود، اما اکنون می‌توانید در طول هفته هم از این بازار دیدن کنید.

با دست پر برگردید!

در بازار ورنیساژ هنرمندان آثار و صنایع دست سازشان را در اختیار خریداران قرار می دهند

اصلا بیایید خرید را فراموش کنیم! حتما شما هم دوست دارید که در سفر به ارمنستان با مردم خنده‌رو و مهربان این کشور آشنا شوید، پس بازار ورنیساژ انتخاب شماست. این‌جا معروف‌ترین مکان برای خرید بهترین سوغات ارمنستان را از بازار ورنیساژ بخرید است که هر هفته در فضای باز برپا می شود. از این بازار می‌توانید انواع صنایع دستی و زیورآلات دست‌ساز و غیر دست‌ساز را تهیه کنید که نشان‌دهنده‌ی اوج فرهنگ و آداب ساکنان این شهر است.

در هوای آزاد و پاکیزه قدم بزنید و از غرفه‌های سرپوشیده بازار ورنیساژ خرید کنید. فضای این بازار بیش‌تر شبیه به پارکی است با طول ۳۵۰ متر که همه‌ی روزهای هفته فعال است. فضای زیبا و دلنشین این بازار عابران را به‌سوی خود می‌کشاند.


از معاشرت با مردم بومی در بازار ورنیساژ لذت ببرید

در این بازار هنرمندان آثار و صنایع دست‌سازشان را در اختیار خریداران قرار می‌‎دهند به همین خاطر می‌توانید بهترین سوغات ارمنستان را از بازار ورنیساژ بخرید را از بازار ورنیساز تهیه کنید. این بازار ریشه‌ی عمیقی در فرهنگ ارمنستان دارد. حتی اگر دل‌تان نمی‌خواهد خرید کنید و می‌خواهید یک سفر مقرون به‌صرفه داشته باشید، ورنیساژ به‌خوبی شما را با فرهنگ و هنر ارمنی آشنا می‌کند. اگر عاشق خرید هستید، پول کافی به‌همراه داشته باشید چون در این بازار حتما کالاهای شگفت‌انگیزی پیدا می‌کنید که وسوسه‌ی خریدشان هوش از سرتان می‌رباید. البته به‌خاطر داشته باشید، حتما از فروشنده تخفیف بگیرید!

ساختار ورنیساژ

در هر غرفه‌ی بازار ورنیساژ هنرمندان بومی ارمنستان آثار خود را می‌فروشند

ورنیساژ غرفه‌های جداگانه‌ای دارد که در هرکدام از آن آثار هنری سنتی ارمنستان نمایش داده می‌شود. در طول بازدید از این بازار ممکن است که بخواهید در هر غرفه‌ی این فروشگاه کمی صبر کنید و چندتایی عکس بیندازید. هیچ ایرادی ندارد، وقت شما هم به این شکل می‌گذرد.