پارک جنگلی لویزان یکی از بزرگترین پوشش‌های گیاهی پایتخت است. این پارک بزرگ که قدیم‌ترها امنیت مناسبی نداشت، امروز تبدیل به یکی از جاذبه‌های گردشگری جذاب تهران شده‌است. در این مطلب از مجله گردشگری سفرزون می‌خواهیم به جذابیت‌های پارک جنگلی لویزان تهران که به شیان هم معروف است، بپردازیم. پارکی که در سال ۱۳۴۰ برای حاشیه‌سازی شهر و کمربند سبز تهران، به بهره‌برداری رسید اما امروز شهر تا به پای آن رسیده و پس از آن هم ادامه دارد.

پارک جنگلی لویزان ، حاشیه آرامش

از مهم‌ترین مزایای این پارک جنگلی، دسترسی سریع به آن از شهر تهران است. رسیدن به محیط زیبای لویزان، در حاشیه شهر تهران، زیاد سخت نیست. باید به شمال شرق شهر بروید. اگر با ماشین شخصی خود هستید از بزرگراه صدر به بابایی شرق بروید و خروجی هنگام را بپیچید و وارد ورودی شرق پارک شوید. و یا از همت شرق به امام علی (ع) شمال بیایید و وارد خروجی پارک جنگلی لویزان مبارک آباد و سپس خیابان شهید بیات شویداز آنجا به میدان شهید طجرلو رفته وخیابان طجرلو را ادامه دهید و وارد ورودی غربی پارک شوید.

و اگر می‌خواهید با مترو سفر کنید باید ایستگاه نوبنیاد یا حسین‌آباد پیاده شوید و با تاکسی مسیر را ادامه دهید. محیط سبز و پویا، به همراه امکانات کامل برای تفریح و گردش و استراحت، لحظات آرامش‌بخشی را در این پارک جنگلی برای شما رقم خواهد زد.

زیبایی شهر تهران از بالا

ارتفاع آرامش‌بخش است و زیبایی شهر تهران درشب، وصف ناپذیر. پس پیشنهاد می‌کنیم که حتماً به هنگام غروب به منظره تهران از بالای تپه شیان لویزان بنگرید. آرام آرام چراغ‌ها روشن می‌شوند و دانه‌های زرد مرتب و نامرتب تاریکی را پر می‌کنند. در این سکوت و بازی نورها و منظره دل‌انگیز می‌توان اندکی به هیچ‌چیز فکر نکرد یا به چیزی فکر کرد که می‌خواستیم به آن فکر کنیم.
راه پر پیچ و خم ورود و عبور از پارک شما را به یاد جاده چالوس، می‌اندازد. طبیعتش به یاد شمال. و منظره‌اش به یاد تهران. می‌گوییم به یاد تهران، چرا که می‌توان با این منظره بی‌نظیر در ۱۳ کیلومتری از مرکز به سمت شمال شرق تهران