غذاهای لاهیجان با لب و دهان شما بازی می‌کنند. اگر به لاهیجان سفر کرده باشید و از قضا غذا خوردن در سفر را هم بلد باشید حتما خاطراتی خوشمزه را به خانه‌ برده‌اید. طعم‌ مرغ و آلو، خورشت سبزی فسنجان و میرزاقاسمی، طعم‌هایی هستند که تجربه کردنشان فقط برای یک بار  کافی نیست. با سفرزون همراه باشید تا بهترین غذاهای لاهیجان را مزه کنیم و اشتهایمان را محک بزنیم. توصیه می‌کنیم اگر گرسنه‌اید خواندن این مقاله خوشمزه سفرزون را به زمان دیگری موکول کنید.

مرغ و آلوی لاهیجان ، طعم ملس نارنج در غذاهای لاهیجان

مرغ و آلو حتی در بین لاهیجانی‌ها هم غذای خاص و محبوبی است. لاهیجانی‌ها خوب بلدند چاشنی درست کنند، شک نکنید که استفاده از آن را حتی بهتر هم بلدند. ترکیب آلو و رب نارنج و رب انار معجزه ای در ایجاد یک طعم ملس برای  مرغ است. در این خورشت از برگه زردآلو هم استفاده می‌شود تا پازل خوشمزگی‌ این خورش پررنگ و لعاب را تکمیل کنند.  حضور سیر در بیشترغذاهای گیلانی از جمله مرغ و آلوی لاهیجان هم احساس می‌شود.

خورشت سبزی فسنجان لاهیجان

خورشت سبزی فسنجان لاهیجان ، فسنجانی با طعم بی‌نظیر سبزی‌های شمالی است. در این خورشت از کوتکوتو ، بو انجیل، و چوچاق استفاده می‌شود که در شهرهای دیگر ایران در دسترس نیست. البته برگ چغندر، گشنیز و نعنا و تره هم در خورشت می‌ریزند. رنگ خورشت سبزی فسنجان، به خاطر حضور پررنگ سبزی‌ها سبز است و طعمی متفاوت با فسنجان معمولی دارد که قبلا خورده‌اید. خورشت سبزی فسنجان یکی از بهترین غذاهای لاهیجان است که شاید فقط در این شهر پیدا کنید.

شیش انداز گیلکی ،  مژده بهار در غذاهای لاهیجان

شیش انداز غذایی است که هم در گیلان و هم در شیراز و زنجان پیدا می‌کنید. هرچند دستور تهیه آن‌ها خیلی فرق می‌کند، اما همه شیش انداز را برای چهارشنبه سوری و عید درست می‌کنند. این غذای خوشمزه گیلکی را اگر نزدیکی عید در لاهیجان بخورید، همه رسوم در خور غذا را رعایت کرده‌اید.

شیش انداز گیلکی

شیش انداز گیلکی

در گیلان، مغز گردوی آسیاب یا چرخ شده را پیاز و تفت می‌دهند و بعد می‌گذارند گردو با آب بپزد. بعد بادمجان را پوست می‌گیرند و آن را به قدر یک بند انگشت خرد می‌کنند. بعد که آب بادمجان را گرفتند سرخش می‌کنند و با کمی رب انار رقیق شده به گردو اضافه می‌کنند. روغن گردو و رب انار طعمی بی‌نظیر را به بادمجان هدیه می‌کنند.

برای آشنایی بیشتر با دیدنی های لاهیجان کلیک کنید.

برای دریافت راهنمای سفر به لاهیجان کلیک کنید.