بخش بزرگی از لذت سفر به گیلان، شکم‌گردی است. این استان زیبا و سرسبز انقدر غذاهای خوشمزه و متنوع دارد که نمی‌شود از خیر خوردن غذا در رستوران هایش گذشت. می‌توان به جرأت گفت با وجود وفور نعمت در جای جای این استان همیشه پربرکت، اکثر رستوران های گیلان هم با مواد اولیه درجه یکی که استفاده می‌کنند، غذاهای خوبی به مردم ارائه می‌دهند. در این مقاله، مجله گردشگری سفرزون به شما چند تا از بهترین رستوران های گیلان را معرفی می‌کند:

رستوران رازقی رشت

رستوران رازقی در شهر رشت، گلسار ، بلوار سمیه، نبش خیابان ۱۲۳ قرار دارد. رستورانی بسیار شیک در دو طبقه با چیدمانی بی‌نقص که از همان ابتدای ورود دلتان را می‌برد. خدمه بسیار کار بلد و مؤدب رستوران از شما با نوشیدنی خوش‌آمدگویی استقبال می‌کنند و منو پر و پیمان رستوران را برای انتخاب تقدیمتان می‌کنند. در رستوران رازقی از غذاهای محلی گیلان تا غذاهای رسمی ایرانی و غذاهای فرنگی هر کدام را که بخواهید می‌توانید سفارش دهید. انواع سوپ، سالاد، دسر و نوشیدنی هم مهیاست. مشتری‌ها از بوفه صبحانه عالی رستوران رازقی هم حسابی تعریف می‌کنند. موسیقی زنده پیانو هم لذت نوش جان کردن غذاهای خوشمزه را دوچندان می‌کند. خلاصه اگر در رستوران های گیلان دنبال رستورانی شیک و باکیفیت می‌گردید و قیمت هم زیاد برایتان مهم نیست حتما به رستوران رازقی سر بزنید. این رستوران با پارکینگ اختصاصی‌اش نگرانی جای پارک را هم از مشتری‌هایش گرفته است.

رستوران نیلوفر آبی بندر انزلی

یک بندر انزلی هست و یک تالاب انزلی، یک تالاب انزلی هست و یک رستوران دریایی نیلوفر آبی. یک رستوران زیبا وسط تالاب انزلی با منظره‌ای فوق‌العاده از تالاب. برای رسیدن به رستوران باید به خیابان استادیوم روبروی دادگستری بندر انزلی بروید و از آنجا سوار قایق‌های خود رستوران در تالاب بشوید. قایق‌ها شما را به رستورانی زیبا و ساده وسط آب می‌برند که با انواع غذاهای دریایی خاص، کباب‌ها و غذاهای گیلکی از شما پذیرایی می‌کند. رستوران، کافی شاپ و سرویس چای و قلیان هم دارد. در بین رستوران های گیلان، غذا خوردن در نیلوفر آبی حتما برایتان تجربه ای متفاوت خواهد بود. مخصوصا اگر سوار اتوبوس‌های دریایی رستوران هم بشوید و در تالاب انزلی گشتی بزنید.

رستوران و سفره‌خانه سنتی بامداد

باز هم روستای پلکانی ماسوله که قدم زدن در زیبایی‌هایش حسابی اشتهای آدم را باز می‌کند. چه برسد به اینکه در طبقه سوم بازار، روی نیمکت‌های زیبای تراسی سنتی با منظره‌ای حیرت‌انگیز بنشینی و غذاهای ناب ایرانی و سنتی را برای ناهار یا شام انتخاب کنی. رستوران و سفره‌خانه سنتی بامداد هم در بین رستوران های گیلان یکی از بهترین منظره‌ها را با اتمسفری فوق‌العاده به شما هدیه می‌دهد. طعم خوب غذاها و سرویس چای و قلیان هم نکات مثبت دیگر این رستوران زیباست.

برای آشنایی بیشتر با دیدنی های گیلان کلیک کنید.