اصفهان، شهر فرهنگ و هنر و معماری است. شهری که معماری و بناهای خاص و منحصر به فردش چشم‌ها را خیره می‌کند و خاطره دیدار این شهر اصیل و قدیمی هرگز از خاطرتان نخواهد رفت. اگر تا به حال به شهر اصفهان سفر کرده باشید، می‌توانید مساجد زیادی را ببینید که علاوه‌بر تاریخ غنی و دور و درازشان، جلوه‌ا‌ی از زیبایی و هنر را نمایان می‌کنند. مسجد حکیم اصفهان نمونه‌ای از مساجد بی‌نظیر اصفهان است و یادگاری از دوران صفوی است که هر ساله توریست‌های زیادی به دیدن این بنای زیبا به این شهر سفر می‌کنند.

اگر دوست دارید مسجد حکیم اصفهان را بیشتر بشناسید و اطلاعاتتان را درباره این بنای تاریخی کامل کنید، با سفرزون همراه باشید:

در دوران صفوی و با رسمی شدن مذهب شیعه، مساجد زیادی در شهر اصفهان بنا شدند که هر یک از آن‌ها علاوه‌بر اهمیت تاریخی موزه‌ای از طرح، رنگ، کاشیکاری و هنر معماری است. مساجد عصر صفوی آنقدر از ظرافت هنرمندانه و زیبایی در نقوش‌ بنا پر شده‌اند که گویی به نگارخانه‌ای پا می‌گذارید که سرتاسر آن را ذوق هنرمندانه فرا گرفته است.

مسجد حکیم اصفهان ؛ یادگار حکیم داوود

مسحد حکیم اصفهان در دوران شاه عباس دوم و در سال ۱۰۶۷ هجری قمری بنا شد که تکمیل و اتمام آن تا سال ۱۰۷۳ هجری قمری طول کشید. این مسجد که در یکی از محله‌های قدیمی اصفهان معروف به باب‌الدشت و در انتهای بازار رنگرزان قرار دارد، توسط شخصی به نام حکیم داوود و همسر او زینب بیگم ساخته شد.

حکیم داوود خود داستان جالبی دارد که دانستن آن خالی از لطف نیست. او از پزشکان عهد صفوی و دوران شاه عباس دوم بوده‌است که پس از مدتی مورد بی‌مهری دربار قرار می‌گیرد و از آن‌جا راهی هندوستان می‌شود. او پس از مهاجرت به هندوستان، مورد توجه اورنگ زیپ _پادشاه وقت هندوستان_ قرار می‌گیرد. بعد از آن مال زیادی جمع می‌کند و بخشی از آن را به اصفهان می‌فرستد و مسجد حکیم اصفهان توسط همسرش زینب بیگم ساخته می‌شود.

چگونه به اصفهان سفر کنیم؟

شهر اصفهان از جمله آن شهرهایی است که حمل و نقل به آن با انواع وسایل ممکن است. شما می‌توانید با خودروی شخصی‌تان و پس از طی حدود ۴ ساعت و نیم از تهران به اصفهان برسید. همچنین می‌توانید با توجه به بودجه و شرایطتتان یکی از سه وسیله قطار، اتوبوس و هواپیما را انتخاب کرده و به این شهر بی‌نظیر برسید.

نظر شما درباره این شهر چیست؟ آیا تا به حال مسجد حکیم اصفهان را از نزدیک دیده‌اید؟ نظرات، نکات و تجربیات خود را درباره این مسجد کم‌نظیر و بازدید از آن با دوستان سفرزونی خود به اشتراک بگذارید و آن‌ها را برای داشتن لحظاتی به یادماندنی راهنمایی کنید.

برای دریافت راهنمای سفر به اصفهان کلیک کنید.

برای آشنایی بیشتر با دیدنی های اصفهان کلیک کنید.