تا به حال به کوهستان زیبای دنا سفر کرده‌اید؟ سفر با تور دنا سی سخت ترکیبی هیجان‌انگیز و دوست‌داشتنی از کوهنوردی، طبیعت‌گردی، دیدن از یکی از بکرترین مناطق طبیعی ایران و بازدید از روستاهایی فوق‌العاده با مردمانی مهمان‌نواز است. روزهایی به‌یاد‌ماندنی در دل طبیعتی سبز، با‌شکوه و بی‌کران را در سفر به دنای سرفراز تجربه خواهید کرد. با سفرزون همراه باشید:

دنا و سی سخت کجا هستند؟


رشته کوه‌های دنا، چند تا از بلدترین قله‌های ایران را در دل خود جای داده است. مرتفع‌ترین گردنه ایران، زیاترین آبشارها، دلرباترین دریاچه‌ها و چند تا از مهم‌ترین گونه‌های گیاهی و جانوری جهان در رشته کوه دنا در دل زاگرس بزرگ جای گرفته است. در تور دنا سی سخت چند تا از جذاب‌ترین و زیباتربن جاذبه‌های گردشگری این منطقه را تماشا خواهید کرد:

سی سخت در دل پارک ملی دنا در ۳۰ کیلومتری یاسوج قرار گرفته است. در تور دنا سی سخت از دیدنی‌های مسحورکننده اطراف سی سخت و دامنه‌های دنا دیدن می‌کنید. چشمه میشی یکی از این جاذبه‌هاست. از جاده کوهستانی گردنه بیژن در کنار مسیری رودخانه‌ای که از چشمه میشی سرچشمه می‌گیرد به سمت چشمه می‌روید و می‌توانید از دستفروش‌ها گیاهان کوهی بخرید یا در رستوران‌ها و سفره‌خانه‌های کنار جاده غذا بخورید. آبشار و دریاچه کوه گل هم با مسیر فوق‌العاده‌اش هوش از سرتان می‌برد. در مسیر دریاچه و آبشار باید کمی پیاده‌روی و کوهپیمایی کنید. آبشار با نمای بی‌نظیرش و دریاچه‌ای که در میان کوه‌ها، در دل دریایی از گل‌های رنگارنگ کوهی خانه دارد لذت سفر به دنا و سی سخت را چند برابر می‌کند.

برنامه‌های تورهای ترکیبی دنا سی سخت


اطراف سی سخت پر است از باغ‌های سیب، گردو و انگور که از آب رودخانه چشمه میشی سیراب می‌شوند و قدم زدن در این کوچه‌باغ‌ها دنیایی بهشتی را برایتان تداعی خواهد کرد. دیدن از روستای خفر و مارگون هم بخشی از سفر اکثر تورهای دنا و سی سخت است. روستای مارگون با آبشار بلند و دیدنی‌اش در دل تنگه مارگون که درختان جنگلی احاطه‌اش کرده‌اند یکی دیگر از زیباترین دیدنی‌های منطقه است. روستای خفر هم با خانه‌های زیبای روستایی، مردم مهربان و مهمان‌نواز، طبیعت کوهپایه‌ای و آبشار زیبایش حسابی حالتان را جا می‌آورد. برنامه‌های تور دنا سی سخت بسیار متنوع است چرا که دیدنی‌های این منطقه بسیار زیاد و زیباست. کوهنوردی، پیاده‌روی در دل جنگل‌های بلوط، اقامت در اقامتگاه‌های بوم‌گردی سنتی و رویایی و… همه می‌تواند بخشی از برنامه‌های این تور ترکیبی باشد.

بهترین زمان سفر


منطقه دنا بسیار خوش آب و هواست. بهار‌ها و تابستان‌ها بهترین زمان سفر به این منطقه ییلاقی است. زمستان‌های دنا بسیار سرد و برفی می شود و ممکن است گردش را کمی سخت کند.

نکاتی درباره سفر با تور دنا سی سخت


سفر با این تور چند روزه ، ترکیبی است از طبیعت‌گردی ، کوهنوردی و دیدن از جاذبه‌های طبیعی متنوع. پیاده‌روی در جنگل، کنار آبشار و دریاچه و در دل کوه‌ها را در پیش خواهید داشت پس آمادگی لازم را داشته باشید.

لباس مناسب، یک دست لباس اضافی، کفش مناسب، کوله‌ای سبک، عینک و کلاه آفتاب‌گیر و کرم ضدآفتاب به همراه داشته باشید. اگر قرار است شب را در طبیعت استراحت کنید کیسه خواب و زیرانداز شخصی فراموشتان نشود. از دیگر وسایل ضروری، کارت شناسایی و داروهای شخصی است.

دوربین عکاسی‌تان را جا نگذارید. قرار است در این سفر شاهکارهایی از طبیعت ببینید که فکرش را هم نمی‌کردید.

منطقه‌ای که به آن سفر می‌کنید بسیار بکر و مهم است. یکی از ذخایر زیست‌کره که نباید کوچکترین آسیبی از سمت ما به گونه‌های گیاهی و جانوری‌اش وارد شود. هر قدمی که در این طبیعت برمی‌دارید احتیاط کنید. بردن یک کیسه زباله و جمع‌آوری زباله‌های خود و سایر افرادی که ممکن است اهمیتی به طبیعت ندهند، می‌تواند یک راهکار بسیار عالی برای حفظ این سرمایه جهانی باشد.

با سفرزون همراه شوید.